Jak wybrać agencję SEO?

dobra agencja pozycjonującaWśród wielu ofert firm, które zajmują się pozycjonowaniem ciężko trafić na taką, która przyniesie pożądane efekty, poniższy tekst ma za zadanie przedstawić kilka szczegółów, które powinny wzbudzić podejrzenie.

1. Jakość, nie ilość

Firmy pozycjonujące, przyzwyczaiły się do skupiania się na ilości linków, a nie jakości treści do których prowadzą. Dlatego coraz to bardziej popularnym lecz niepokojącym zjawiskiem jest fakt, że popularyzowane są bezwartościowe dla odbiorców witryny. Każda szanująca się firma pozycjonująca nie przywiązuje więc uwagi, do ilości, a jakości tekstów. W innym wypadku, takie działanie po pierwsze nie przynosi oczekiwanych efektów, a po drugie nie jest do końca zgodne z zasadami wyszukiwarki Google.

2. Zlecenia preclowe

Gdy agencje SEO debiutowały na rynku internetowym, była to podstawowa tematyka zleceń. Obecnie jednak rezygnuje się z tzw. presell-pages, ponieważ są to często teksty skupiające się na słowach kluczowych, a przez co niekiedy pozbawione są sensu. Copywriterzy również nie są zainteresowani pisaniem takich tekstów, bo nieopłacalne. Współcześnie, zlecenia dostosowane są do konkretnej tematyki, przez co wzrasta ich cena no i wartość informacyjna. Co więcej, administratorzy firmy Google, weryfikują jakość dodawanych tekstów, ponieważ takie zlecenia, ogromne ilości linków i innych śmieciowych informacji sprawiła, że coraz trudniej jest trafić do tego co tak naprawdę interesuje potencjalnego klienta, a nie pełnić funkcję typowego, bezwartościowego zapychacza.

3. Agencja SEO, pewność sukcesu

Zapewnienia niektórych firm pozycjonujących, że sprawią w krótkim czasie, osiągną wysokie wyniki są bezpodstawne ponieważ dobre wyniki, są rezultatem współpracy pracowników agencji SEO, wymaga inwestycji dłuższego czasu, rozciągającego się na okres miesięcy, a nawet lat. Wyjątkiem będą stanowić takie firmy jak Google. Niemniej w branży funkcjonują również mniej uczciwe firmy, które poprzez kłamliwe techniki pozwalają na uzyskanie dobrych wyników, jednak w związku z ty, że funkcjonują niejako poza prawe, grozi za nie kara wysokiej grzywny.

4. Pierwsze kroki z SEO

Istotnym kryterium wyboru odpowiedniej firmy pozycjonującej, jest bez wątpienia bogata historia, co świadczy o doświadczeniu firm pozycjonujących. Dlatego w tej branży, bardzo ciężko jest zaistnieć debiutującym na rynku firmom. Niemniej jednak, nie jest to niemożliwe, braki można nadrobić zdobywając doświadczenie poprzez wykonywanie stałej, efektownej pracy, podejmując zlecenia zarówno te mniejszej jak i większej wagi, bowiem takie działanie pozwala nie tylko na zdobycie odpowiednich zdolności, nawiązanie sieci kontaktów oraz na zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na rynku pozycjonowania.

jak zaistnieć w internecie5. Pakiety pozycjonujące

Ignoranckim wręcz podejściem agencji SEO są tzw. pakiety pozycjonujące. Bowiem, jest to uniwersalna oferta, nie biorąca pod uwagę indywidualnych czynników, potrzeb zleceniodawcy. Pakiety pozycjonujące są przeznaczone zarówno dla małych firm, jak i dużych przedsiębiorców, a dla tych z kolei priorytetem jest zdobycie jak najwyższej pozycji w sieci, w krótkim czasie. To powszechne założenie, jest jak już wspomniano bezwartościowe. Ponieważ przyczynia się do powstawania bezużytecznych treści, co przyczynia się do zaśmiecania zasobów wyszukiwarki. Po wtóre, nie jest to zalecane, bo właściwa oferta powinna być sprecyzowana, dostosowana do potrzeb grupy docelowej.