Jak skutecznie pozycjonować stronę w wyszukiwarkach?

algorytm googleCała branża SEO dosłownie każdego roku zastanawia się, jakie działania związane z pozycjonowaniem będą najskuteczniejsze w danym okresie. Niestety, ustalenie ich w wielu przypadkach jest zwyczajnie niemożliwe; Google zmienia swoje zasady bardzo dynamicznie, przez co czasami sprawne dopasowywanie się do wszystkich wymagań tej wyszukiwarki okazuje się być bardzo trudne. Nieustannie istnieje wiele różnych czynników które wyszukiwarka te traktuje jako sygnał do tego, aby dana strona otrzymała wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Niemniej jednak możemy z dużą pewnością stwierdzić, co obecnie nie będzie szczególnie skuteczne. Na pewno nie można już nastawiać się na doraźne działania marketingowe nastawione jedynie na szybkie osiągnięcie efektów – dziś pozycjonowanie stron to znacznie bardziej długofalowy proces.

W 2014 roku algorytmy Google zostały gruntownie zmodyfikowane aż dwa razy. Zmiany jakie wówczas zaszły uderzyły przede wszystkim w tych użytkowników, którzy pozycjonowali swoje strony przy użyciu niezbyt profesjonalnych metod, takich jak pozyskiwanie sztucznych linków. Warto o tym wiedzieć i pomyśleć, na jakie działania należy się decydować aby w przyszłości móc unikać tego typu nieprzyjemnych konsekwencji. Wszystko wskazuje na to, że przyszłość pozycjonowania stron w dużym stopniu opierać się będzie głównie na szeroko pojętej mobilności. Jest to jednak zupełnie oczywiste, bowiem liczba użytkowników mobilnych w internecie rośnie dosłownie z roku na rok. Obecnie rzeczywiście dobra strona która ma cieszyć się wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania musi być przede wszystkim przystosowana do przeglądania jej na tabletach czy smartfonach. Zresztą, w kwietniu 2015 został wprowadzony specjalny algorytm, którego zadaniem jest właśnie sprawdzanie poziomu przystosowania strony do urządzeń mobilnych – jest to najlepszy przykład zachodzących właśnie zmian. Każdy, kto zajmuje się profesjonalnym pozycjonowaniem stron koniecznie musi zatem uświadamiać swoich klientów o tym, jak ważne jest posiadanie mobilnej wersji swojej witryny.

skuteczne działania marketingoweRzeczywiście profesjonalna strona musi być przystosowana przede wszystkim do swoich użytkowników, nie zaś do samych wyszukiwarek. Z tego też powodu od długiego już czasu znacznie rośnie znaczenie tak zwanego content marketingu; najważniejsza jest obecnie rzeczywiście wartościowa i merytoryczna treść. Koniecznie trzeba postarać się o przygotowywanie tutaj unikalnych artykułów, które przekazują użytkownikom realną wiedzę; z drugiej strony, dobieranie odpowiednich słów kluczowych dzięki którym nasza treść trafi do właściwej grupy odbiorców nadal jest bardzo istotne. Nie można zapominać także o samej optymalizacji strony, dzięki której stanie się ona znacznie bardziej przyjazna dla algorytmów Google. Wszystko to pokazuje, że przemyślane i rozsądne działania marketingowe nadal będą bardzo ważne. Jedynie firma która posiada stronę znajdującą się wysoko w wynikach wyszukiwania Google będzie w stanie zdobyć odpowiednie zaufanie wśród swoich potencjalnych klientów.