Inbound marketing – najważniejsze założenia

marketing przychodzącyZajmowanie się szeroko rozumianą reklamą wymaga od nas posiadania nade wszystko szerokiej wiedzy dotyczącej poszczególnych pojęć związanych z całą tą dziedziną. Każdy powinien w należytym stopniu orientować się w rzeczach takich jak growth hacking czy content marketing, bowiem jest to zwyczajnie niezbędne do prowadzenia takiej działalności w faktycznie odpowiedni i skuteczny sposób. Do najważniejszych pojęć związanych z całą współczesną branżą reklamową bez wątpienia może być zaliczony również inbound marketing, którym zajmiemy się w poniższym artykule.

Inbound marketing często jest nazywany także marketingiem przychodzącym; stawia się go w całkowitej opozycji do marketingu rozpraszającego. Głównym jego założeniem jest przekazywanie potencjalnym klientom bardziej dyskretnych treści reklamowych. Wykorzystuje się przy tym narzędzia takie jak portale społecznościowe, blogi czy też własne strony – a zatem wszystkie dobrodziejstwa jakie ma do zaoferowania internet. Cechą charakterystyczną marketingu rozpraszającego jest stosowanie wielu bardzo nachalnych oraz inwazyjnych rozwiązań. Rzeczy takie jak reklama zewnętrzna, spoty reklamowe w TV czy radiu, billboardy i plakaty wieszane na ulicach czy okienka reklamowe wyskakujące nagle na stronach internetowych są powszechnie znane. Z tego też powodu inbound marketing mimo wszystko nie może być uznany za w stu procentach nowatorski, bowiem korzysta on z wielu rozwiązań które są powszechnie znane od długiego już czasu. W tym jednak przypadku o wiele większą uwagę skupia się przede wszystkim na stworzeniu wartościowej i merytorycznej treści, która będzie w stanie rzeczywiście zainteresować naszych potencjalnych klientów.

efekty inbound marketinguKoniecznie trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że inbound marketing w przeciwieństwie do wielu innych rozwiązań reklamowych nie jest tylko jednorazowym działaniem. W tym przypadku należy nastawić się na długofalowy proces, który przyniesie efekty dopiero po pewnym czasie. Niemniej jednak przygotowanie swojej strony firmowej zawierającej treści stojące na faktycznie wysokim poziomie powinno być przede wszystkim traktowane jak bardzo dobra inwestycja. Za jej pomocą możemy zdobyć zaufanie oraz uznanie wśród potencjalnych klientów, a także zyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania podawanych przez wyszukiwarkę Google. Coś takiego pozwoli nam na jeszcze znaczniejsze poszerzenie grona swoich potencjalnych klientów.